Monday, November 22, 2010

My 1st real job!

Alhamdulillah,setelah sekian lama menunggu,akhirnya sebuah syarikat automotif yang diberi nama EP Manufacturing Berhad (EPMB),telah memanggil aku untuk bekerja dgn mereka...

"Hello,boleh saya bercakap dengan Amir Zarif?" suara seorang perempuan yang mirip2 Ana Rafali..

"Ya,saya bercakap?" jawab aku dengan nada seperti tiada apa2 yang berlaku, padahal dalam hati mmg rasa nak tercabut jantung ni....sbb ape pun aku xpasti...
"Saya dari syarikat................" bila aku dgr perkataan syarikat je, darah aku punyalah bergerak laju...cam ada perlumbaan F1 je rase dalam saluran darah aku masa tu... dalam hati aku ni da melonjak2 dah...biarlah dia xcakap sbb ape pun dia tepon... bila tersedar dari keseronokkan itu,aku mula terpikir,dia ni cal sbb nk cakap aku gagal ke dalam interview ari tu? aku ni baru nk dipanggil untuk 2nd interview je ke? ah,xleh jadi ni...aku kembali kat tepon.. aku menyambung perbualan..

"Cik ni dari mana tadi yea?" aku bertanya seolah2 line tak clear...
"Saya dari syarikat EPMB, Batang Kali..  Nak bagitahu,encik da diterima kerja. So encik terima ke x?" jelas cik HR tu kepada aku...

belum sempat dia tarik nafas untuk penerangan tadi tu, aku terus jawab, "ye..ye...saya terima...bila saya boleh start kerje?" ... dalam hati Alhamdulillah....lagu altimate bertajuk syukur bermain dalam kepala otak aku...haha...

begitulah sedikit sebanyak situasi,when I got hired for the 1st time in my lfie.. aku rase pengalaman ini pasti korang dah pernah lalui dan kepada mereka yang belum lalui,pasti akan laluinya juga... cuma mungkin caranya  saja yang berbeza2... kalau nak ikutkan banyak lagi citer sebelum aku dapat cal yang di atas ni...hihi...aku terlepas sebenarnya waktu 1st time dia cal coz aku tgh sidai baju kat belakang rumah... :)

tapi walau ape pun citer nya, korang harus jangan putus asa untuk mencuba dan terus mencuba...
semoga success dalam hidup korang... PEACE!!

5 suara ramai:

Unknown said...

well done bro....

GustavO said...

tahniahhh!~

Mc Izzy said...

mantap weh!

Amir Zarif said...

thanks kawan2... ni berkat doa korang juga..ade rezeki nnt,collect bahagian masing2 k..hehe

Anonymous said...

thank to gopeng.. :p

Post a Comment

World Of Warcraft, WoW Glowing Hand Armor