Saturday, December 4, 2010

Rumahku Syurgaku

Hari Jumaat,bertarikh 3 Disember tahun 2010, aku telah selamat sampai di tempat aku membesar iaitu Cheras.. "membesar" dalam ayat di atas korg boleh takrifkan macam2.. samada dari segi saiz mahupun dari segi kematangan....semua aku lalui kat Cheras ni..hehe.. xcaye tgk gambar aku yang semakin mmbesar skrg..
selama aku hidup ni, ade satu tempat kat Cheras ni yang betul2 dapat menenangkan aku... korang pun mesti xtahu kat mana.. tempat ni mmg xramai yang tahu.. silap2 xde sorg pon yang tahu...
Tempat yang dimaksudkan adalah BILIK AKU... :D kadang2 bila terlalu lama xbalik rumah, mula lah terbayangkan bilik... percaya or tidak, kalau aku tido kat bilik aku ni,aku selalu sgt dapat mimpi2 manis, mimpi indah... ade la jugak kadang2 tu aku mimpi ngeri kene keja dgn anjing..tapi jarang la... (eh jap...kene keja dgn anjing tu aku pon xpasti mimpi ke realiti....haha...)

disebabkan ketenangan itu lah, aku rajin nak berkongsi cerita kat blog aku yang berwajah baru ni... terima kasih kat adik aku Liyana, yang byk membantu aku dalam menukar wajah blog aku skrg ni... da reti sket2 nak hias blog,pasni siap lah... wat dunia blog aku sendirik la... :) da jadi cam zaman Frindster dulu tu... gyle edit sana sini... tapi fungsi sama gak..hehe... aku siap kene sound dgn adik aku, kate blog aku panjang2... xde sape nak bace..hehe...mungkin ade gak betulnya...tapi aku tulis blog bukan untuk sape2 pun...aku tulis blog sekadar nak meluahkan serba sedikit coretan hidup aku untuk dikongsi bersama kepada mereka yang sudi... (ecece...) tapi aku rase blog aku xde la panjang sgt pun.. ;)

dah seminggu lebih aku start kerja kat Batang kali, macam2 pengalaman aku dapat..biar pun seminggu, tapi siyez byk aku dapat kat tempat keje aku ni...aku tahu,masih byk lagi ruang untuk aku belajar dan faham keadaan di situ... skrg ni aku tgh dalam proses absorb dgn keadaan sekeliling dan alhamdulillah setakat ni, aku selesa dgn keadaan kat c2 di sbbkan mereka2 kat sana byk membantu, ramah, dan sentiasa memberi ilmu2 yang kadang2 tu xpernah aku dgr pun.. tapi di sebalik citer indah itu,ade gak citer buruknya... pada hari last2 pada minggu ni, cam ade problem besar melanda kat tempat keje aku..problem ape,xperlu la nak cakap sbb korg pun xkan paham walaupun dgn penerangan panjang lebar...hehe... the main point skrg,aku dah mula rase tekanan dgn ape yang akan aku hadapi nnt... byk decision yang aku kene wat dan aku akan menerima padah kalau decision aku tu salah... aku pon percaya,ade gak di antara korang penah alamai situasi cam ni... masa ni lah peribahasa "terlajak perahu boleh diundur,terlajak kata buruk padahnya" terngiang2 kat kepala...  aku mula terpikir cara untuk aku atasi masalah cam ni..aku perlukan sedikit ruang untuk berfikir... untuk itu,korang semua boleh la baca balik nukilan untuk entry kali ni start dari perenggan pertama... haha...
ulang smpai rase ngantuk k...

hidup mesti kene happy selalu...nak happy,kita kene senyum...nak senyum dengar lah lagu senyum ni.. :)


tempat cari ilham paling indah di dunia... LOL!!!

tapi ahad da nak balik ke Batang Kali... layan je laaaaa....
hahahha..... PEACE YO!! 

2 suara ramai:

GustavO said...

lawa siott blog ko..suruh adik ko buat kan aku punye sekali..haha

Amir Zarif said...

ko belajar lah weh...
xsusah pun...ko suruh topek ajar,maybe dia dapat membantu...hahahaa

Post a Comment

World Of Warcraft, WoW Glowing Hand Armor