Wednesday, March 27, 2013

Sibuk!!

"Aku Sibuk!!!", "Xdapat join, ada keje!!", "Ko gantikan aku, aku sibuk wat benda lain" , " BZ lahhh... xfaham ke?" antara frasa2 yang menggambarkan sesorang tu sibuk. SIBUK!! Itu lah perkataan yang paling sesuai di labelkan untuk aku berhenti menulis blog setelah sekian lama. Tapi betul, kalau orang berkerjaya memang akan sentiasa sibuk. Terpulang kepada mereka untuk meletakkan ia pada tahap mana. Ada orang sibuk sampai terlupa segala benda. Makan adalah perkara2 yang sering tersenarai dalam masalah sibuk ni. Tapi setakat ni aku xde la sbuk tahap sampai lupa makan. Sibuk sbb g makan, mmg ade..hihi.. Jadi nak cakap kat cni, kalau kesibukan ni xdiurus dengan betul boleh jatuh kepada stress lalu stress boleh mmbawa kepada segala perkara negatif especially kepada kesihatan. Orang selalu cakap tangani stress anda dengan bijak.. tapi kalau ikutkan, better tangani kesibukan anda dengan bijak.. baru stress xkan dtg..ye ke idok? bila kita x sibuk, stress dtg pn kita rileks je hadapnya...(kalau stress datang).. Aku xnafikan, kalau kita da sbuk sgt2, dan stress mula dah nak tunjuk2 kepalanya, kita akan cari jalan penyelesaian dengan melakukan perkara2 yang lebih santai bagi melupakan sebentar masalah yang datang.. Contoh macam aku skarang ni, tgh tulis blog.. :D PEACE!!


* Menyibuk dan sibuk lain maksudnya ye.. :D

2 suara ramai:

sabya said...

Fuyoooooooooooooooooooooo amir kembali tulis beloggg. Rasa macam na potong pulut kuning mkn dengan rendang daging & telur rebus

Amir Zarif said...

haha.. perli ke ape ni??

Post a Comment

World Of Warcraft, WoW Glowing Hand Armor